Kanada och knasiga kineser... :P

Nu har man varit i USA i tre månader! ;D det är ganska sjukt må jag säga, och snart är sommaren över också, eller, inte här kanske, men jag vet ju att i sverige så börjar skolan snart igen ;O

I helgen så har jag varit i underbara Niagra falls och kanada, som för övrigt påminner lite om Sverige, om man bortser från språket och maten ;P i alla fall, dennna resan var en riktigt turistresa, 80% av folket var kineser, samt att guiden och busschaffuören också var det och knappt kunde prata engelska och ofta bara pratade med kineserna. i alla fall, vi åkte först och kollade på ett glasblåsar-ställe där vi fick se hur det gick till när man gjorde en skål, som var ganska coolt! efter det åkte vi direkt till niagra falls, hade lite problem att komma över gränsen för en brud lyckades glömma papprena, men till slut så var vi där,åkte med maid of the mist (precis in i fallet alltså) bodde på ett helt okej hotell och typ däckade direkt!

Dagen efter så gick vi och kollade på Imax movie teather, som hade en as stor skärm då vi kollade på niagra falls legender, det var också helt okej, och sen åkte vi upp i CN tower och åt, samtidigt som vi åt så snurrade hela skiten så man mådde ganska illa efter att ha ätit en stek i en karusell vill jag lova! :P efter det så åkte vi till toronto, däråkte vi också upp i ett torn där de hade ett så kallat glasgolv, det var också precis det! man stog på en sketen glas ruta och det var utsick rätt ner i marken! ni som känner mig väl vet att jag är galet höjdrädd och precis när jag får modet till mig att ställa mig på glas skiten så kommer en unge och hoppar det mesta han kan precis brevid mig, lovar att jag var nära på att slå ner honom, men han var ju bara 7 så jag hade väl förmodligen blivit stämd för det! :P

På kvällen sov vi på ett as fancy hotell och eftersom alkoholgränsen är 19 i kanada så passade vi på att gå ner och ta ett glas vin, sen var det dags att gå och lägga sig för att vi skulle upp 5.30 dagen efter! Nästa dag så åkte vi till ottawa som är kanadas huvudstad, där vi strosa runt lite och käka på restaurang osv. när vi väl kom tillbaka till bussen så visar det sig att AC är sönder så vi fick åka i 35 graders värme utan AC, fy faan vad äckligt det luktade efter ett tag! på kvällen sov vi på hotell i montreal som vi också var i denna dag och kollade på olympiska stadiumet, ännu ett torn! :O juste vi var också vid 1000 öarna som var collt, så åkte vi en liten båt tur!

När vi åkte hem så var det den knasigaste dagen, vi åkte på morgonen och skulle igenom amerikanska gränsen som inte är så lätt vill jag lova! det sluta med att den tjejen som hade glömt papprerna fick stanna kvar vid kanada så henne lämnade vi där. "we pray for her" sa guiden och det var det! :O sen åkte vi till en stor park, nästan som grand canyon fast i en skog! det var as coolt, men vi var väldigt stressade för vi var tvugna att vara hemma till klockan 7.30 som det stog attt vi skulle vara i papprena, i alla fall, det slutar med att en utav passagerarna vill bli avsläppt så nära som möjligt där han bor, vilket menas med att vi måste ta världens omväg som busschafuören säger nej till. Så passageraren blir as förbanad och börjar slå på bussen, så chaffisen skriker att han ska ringa polisen och det gör även passageraren så det gjorde att vi blev galet sena och alla var på dåligt humör! i alla fall vi kom till NYC vid klockan 9.20, och då skulle jag ta mig till grand central som ligger en bra bit därifrån så det fick sluta med att jag tog tunnelbanan, så jag var framme vid 10 och nästa tåg gick 10.30, och då skulle jag egentligen ha vart hemma så jag var galet sen! När jag väl var på tåget så slappna jag av lite men det skulle jag inte ha gjort för självklart så skulle två killar planka på tåget och det gör tågvärdinnan galen och hon ringer polisen så vid första stoppet vägra hon öppna dörrarna tills polisen kom så vi blev stående där så jag blev ännu 20 minuter sen! guud vilken dag, jag var hemma 12 och däckade det första jag gjorde!

Idag så har jag inte gjort mycket tog M till hans camp och sen var jag ledig resten av dagen i princip:P Ikväll så har jag hängt med Somersgänget, för cindy åker hem i helgen så det var hejdå middag för henne! Alla åker verkligen hem vill jag lova det är bara Jenny kvar och sen kommer det nya au-pairer, så då är det min tur att vara den erfarna av dem ;D haha! eller nått ;) Imorgon är det hel dag med M, så vi får se vad vi hittar på, förmodligen mycket baseball :P

Oj nu blev det ett långt inlägg, men jag hade mycket att berätta som ni märkte:P jag lägger ut bilder från resan nästa inlägg! ha det bäst alla! pusss <3<3

semester!

Hallo! ledsen för kass uppdatering, men det är sååå himla mycket jobb nu när barnen har sommarlov eftersom de är hemma hela dagarna, så jag längtar tills skolan börjar igen! Dock så har jag äntligen fått min efterlängtade semester! Hade dock varit skönt om inte byggarbetarna var här hela dagarna, men det får jag leva med, de ska ju faktiskt vara klara den här veckan, så vi ser fram emot att få ett kök, vi är lite trötta på hämtmat ;p

I helgen så hängde jag med My som kom och hälsade på, gick och fick manikyr, pedikyr och även massage, som var grymt skönt! Annnars tog vi det ganska lungt, bara så himla tråkigt att helgen flyger fram! Idag har det inte hänt mycket, har varit och handlat lite småsaker annars så har det blivit att ta det lungt och bara kolla lite film. dagen började med åskväder men det ser ut att bli finare, trodde att det skulle regna hela dagen som det såg ut i morse, men icke! ;P

på torsdag så åker jag med isabelle och malin till niagra falls! det ska bli as skoj, och vi alla ser fram emot det! ska även få hälsa på i kanada, och det ska bli intressant, man fattar inte att det ligger "ganska" nära :P

jaja! nu så ska jag kolla lite tv! ville bara tala om att det är toppen här, speciellt för mormor! :) puuuusss<3<3

MAAAAMMAAAA! <3

detta inlägg tillängnar jag min mamma som har sin födelsedag idag! Hon är inte hemma nu utan på semester, så jag kan inte prata med henne idag, så det  blir ett blogginlägg istället! :D

Min mamma är världens bästa! Hon gör världens bästa mat, hon ger världens bästa kramar, hon finns alltid där när man behöver henne, hon är världens bästa livsrådgivare;) Heeelt awesome helt enkelt! Saknar henne galet mycket vill jag lova! längtar tills de kommer och hälsar på och jag får en kram! ;)

I alla fall, älskar dig coh saknar dig mamma! hoppas du får en bra daaag! puuuussss<3<3<3<3

hittade en as söt bild på mina bröder också! ;D

Limoooo...

tjolahopp everybody!
sitter just nu på mitt rum med sällskap utav My som snart ska åka hem igen ;( Kom hem klockan 4 inatt ifrån NYC där vi hade en galen natt :P Det börjar med att jag och My träffas vid klockan 5 i NYC och går och sätter oss vid Mc donald's, där vi tar en varsin cola :P efter det träffade vi gänget som skulle åka i limon tillsammans, vi gick först och åt på en restaurang på broadway, och under tiden som vi åt så sjöng dem broadway låtar med mera! hela ställer var 50 tals inspirerat, så det gillade vi skarpt! :D

När vi väl var klara med maten så gick vi direkt till limon som stod och väntade på oss! ;) vi åkte runt i 2 timmar och lyssnade på musik och skrek ut ur rutorna! ;) det var as häftigt, kände oss som kändisar vill jag lova ;)

När vi var klara blev vi avsläppta vid en klubb, där vi gick in och dansade i 2 timmar, träffade många underliga folk, men det var kul! Jag och my gick där ifrån vid klockan 1 och tog en taxi till grand central, där vi väntade på tåget som gick klockan 2! det tog en och en halv timme att komma hem, när vi väl var där vi skulle gå av så var det bara jag och my som gick av och en kille som det slutade med att vi skjutsade hem, för att annars skulle han få gå hem! vilket var ganska långt! så vi var snälla och skjutsa honom, kom på efter ett tag att det kan ju vara farligt! men han var mycket trevlig så det var ingen fara :p haha!

Vi somnade vi 4, väldigt trötta och blåsor över hela fötterna :O Nu ska jag skjutsa my till tåget! :p see ya! :P

the gang minus 2 :P

En fredag lixom...

japp idag var det fredag ja! denna veckan så har jag jobbat hela dagarna eftersom det är sommarlov! vilket menas att det händer mycket här! läger, skolarbete (!?) och mycket åka runt i bilen konstant! Så dagarna går fort vill jag lova ;)

Idag så har A haft ledig ifrån skolarbete så det blev en sminkning i hela ansiktet på mig, och en utvald outfit för dagen! vid 3 så åkte vi och hämtade m ifrån hans baseball läger och när vi kom hem gjorde vi oss i ordning för att äntligen gå på "Eclipse"! den var grymt bra! så nu vill jag se den igen ;) När vi kom hem så satt vi och kollade lite tv och nu sitter jag själv på mitt rum och kollar tv!

I morgon ska jag åka limo med några kompisar i NYC som jag ser fram emot galet mycket! det ska bli suuuper skoj vill jag lova! Och på söndag ska jag hänga med My, så det blir förhoppningksvis en bra helg! Nu ska jag snart sova! så ha det bäst alla! hörs snart igen! ;D puuuuss <3<3<3

Maryland! ;)

Är nu hemma efter en vecka i soliga Maryland, det har varit en underbar och väldigt varm vecka ;) ska försöka att göra en kort sammanfattning! Annars lär det här inlägget vara låååångt.

Lördag: Vi åkte klockan 7 på morgonen , jag sitter i baksätet och får ont i ryggen, så ingen bra början där, men jag överlevde! ;) Vi kom fram vid 3 på eftermiddagen då vi direkt gick till poolen i hotellet och ner till stranden som var precis vid hotellet!

Söndag: Denna dagen spenderade vi vid havet, det var ungefär 40 grader i skuggan, så det var ganska varmt! på kvällen hände det inte så mycket, vi åt god middag och gick runt lite i vårt område och köpte glass! sen däckade vi allihopa när vi kom hem ;)

Måndag: På måndagen så var det stranden som gällde hela förmiddagen, men vi stannade inte där så länge för att det var för varmt, så på eftermiddagen så åkte vi till Tanger outlet med en massa outlet affärer! så då blev det lite mycket shopping. På kvällen gick vi till boarwalken, kollade runt i lite affärer, och åkte karuseller!

Tisdag:
Denna dag var vi också på stranden, men mot kvällen så började det regna så då gick vi in och gick sedan på "toy story 3" som faktiskt var en väldigt rolig film, bäst av alla toy story filmerna! ;)

Onsdag: Var en väldigt solig dag så självklart så lyckas jag bränna upp hela mig så jag såg ut som en kräfta, men hela dagen så var jag och M vid stranden. Vi simade, spelade fotboll, och solade, helt perfekt semester dag! ;) På kvällen så hände det inte så mycket.

Torsdag: Efter att jag brände mig dagen innan så kunde jag inte gå ut i solen, men vi gick till ett museum som hete "believe it or not" fanns ganska många äckliga saker där kan jag lova! på kvällen så kom det några vänner till min host-mom så vi åt en jättestor middag och vi lekte tillsammans med deras barn i parken utanför hotellet. Senare på kvällen spelade vi tennis ett tag, som jag sög på :P

fredag: denna dag var en shopping dag igen, vi åkte tillbaka till outleten och det blev mer shopping än vad jag hade tänkt mig, men det är ju sånt som händer! :P på kvällen gick vi till beachen sista gången och sen till boardwalken!

Lördag: Vi kom hem vid klockan 4 som var senare än vad i tänkt oss, eftersom GPS tog mig till fel väg, så jag körde nästan in i NYC, hjärtat satt i halsen kan jag lova! :P Men jag klarde mig ur det, vi körde förbi queens och manhattan tror jag och det var typ kö hela vägen ;O När vi kom hem åt vi en god mddag och gick och la mig för jag var ap trött! ;P

Idag så är det 4th of july och det ska firas i NYC så snart ska jag åka med tåget in dit! ;) Så dags att gå och göra sig i ordning! Ha det bäst alla! <3<3